VOLVO ODUSTAJE OD PLANA PRODAJE SAMO ELEKTRIČNIH VOZILA OD 2030.GODINE

Automobilska kompanija Volvo odustala je od cilja da proizvodi samo potpuno električne automobile od 2030. godine. Proizvođač automobila je okrivio promene tržišnih uslova za svoju odluku da odustane od cilja koji je najavio pre samo tri godine.
Do toga dolazi pošto se industrija suočava sa usporavanjem potražnje na nekim velikim tržištima za električna vozila (EV) i neizvesnošću zbog nametanja trgovinskih tarifa na EV proizvedena u Kini.
Volvo, koji se tradicionalno hvali svojim ekološkim akreditivima, pridružuje se drugim velikim proizvođačima automobila General Motors-u i Ford-u u povlačenju za EV ambicijama.

Volvo sada očekuje da će najmanje 90% njegove proizvodnje biti sačinjeno od električnih automobila i plug-in hibrida do 2030.

Švedska kompanija može da proda i mali broj takozvanih blagih hibrida, koji su konvencionalnija vozila sa ograničenom električnom pomoći.

„Odlučni smo u našem uverenju da je naša budućnost električna“, rekao je Jim Rovan, izvršni direktor Volvoa. „Međutim, jasno je da prelazak na elektrifikaciju neće biti linearan, a kupci i tržišta se kreću različitim brzinama.“

Kompanija je takođe saopštila da se poslovna klima za električna vozila promenila zbog faktora kao što su sporo uvođenje infrastrukture za punjenje i povlačenje podsticaja za potrošače.

Nezavisna analitičarka kapitala Ana Mekdonald rekla je da su potrošači i dalje zabrinuti zbog prelaska na električna vozila.

„Neke od subvencija koje su vlade dale da podstaknu kupovinu električnih automobila su okončane, a postoji i neprekidni nedostatak potražnje jer su potrošači zabrinuti zbog naplate“, rekla je ona za BBC.

„I dalje je slučaj da električni automobili ostaju skuplji.

„Dok EU i SAD uvode carine na kineske automobile koji se uvoze kako bi ih sprečili da preplave tržište, to samo znači da vozila moraju da se proizvode van Kine koja je sama po sebi skuplja.

„Proizvođači automobila ne žele da počnu da prave gubitke na ovim vozilima“, dodala je gospođa Mekdonald.

Registracije električnih vozila širom Evropske unije su u julu pale za skoro 11 odsto, prema Evropskom udruženju proizvođača automobila.

Volvo je u većinskom vlasništvu kineskog automobilskog giganta Geeli i pošto koristi fabrike u Kini, takođe će biti pogođen carinama na uvoz električnih vozila kineske proizvodnje u Evropi i Severnoj Americi.

Prošle nedelje Kanada je objavila da uvodi carinu od 100% na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini, nakon sličnih najava SAD i EU.

Zapadne zemlje optužile su Kinu da subvencioniše svoju industriju električnih vozila, dajući svojim proizvođačima automobila nepravednu prednost.

Kina je odbacila te navode i kritikovala tarife kao „diskriminatorske“.

Ford je takođe smanjio svoje EV ambicije. Samo prošlog meseca, američki automobilski gigant je objavio da ukida planove za velika, troredna, potpuno električna sportska terenska vozila (SUV) i odlaže lansiranje svog sledećeg električnog pikapa.

Njegov rival General Motors takođe je smanjio ciljeve proizvodnje električnih vozila u poslednjih godinu dana.

E2 portal (BBC)