Bečko gradsko preduzeće za javni prevoz „Wiener Linien“ početkom jula predstavilo je prvi potpuno automatizovani voz podzemne železnice naziva „X-Wagen“. Naime, isporučen je prvi od 34 vozova nove generacije koji se proizvode u Siemensovim pogonima u bečkom okrugu Zemaring (Simmering). Kako ističu iz Siemensa, ovaj voz je zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rešenjima jedan od najmodernijih vozova podzemne železnice na svetu.
U narednom periodu će novi voz najpre biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uslovi za njegovo puštanje u promet. Dosad je već uspešno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen ekstremnim vremenskim uslovima poput voma niskih i visokih temperatura kao i jakom vetru.
Novi „X-Wagen“ uspešno je prošao testiranje u klimatskom tunelu u bečkom Floridorfu gde je potvrđena njegova temperaturna izdržljivost u rasponu od hladnih – 25 °C do vrućih + 45 °C. Testiranje je obavljeno uz simulaciju brzine vetra od 80 km/h.
Novi potpuno automatizovani vozovi podzemne železnice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu životne sredine. Čak devedeset posto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 % energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sistem distribucije energije. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih delova.
Očekuje se da će ovi vozovi za otprilike dve godine početi da prevoze putnike, najpre poluautomatizovano i sa vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizovano, odnosno bez vozača, na novoizgrađenoj liniji U5.
E2 portal (EurocommPR)