U Francuskoj se tokom 2020. godine prodalo gotovo 10.000 bicikala dnevno! Prema još nepotpunim podacima, prodaja je u odnosu na 2019. porasla za 27 %.
Zahvaljujući značajnim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu, ali i velikom porastu broja biciklista pre i tokom pandemije koronavirusa, Francuska postaje prava biciklistička velesila. To je takođe uticalo na snažan porast potražnje za biciklima koju proizvođači i trgovci jednostavno ne mogu da zadovolje, a rokovi isporuke kreću se od nekoliko nedelja do nekoliko meseci.
Prošlogodišnje obustavljanje proizvodnje u određenim fabrikama u Aziji delimično objašnjava ovaj fenomen, ali neki proizvođači, kao što je O2feel, svoju proizvodnju sada sele u Francusku, kako bi se bolje prilagodili potražnji.
Biciklistička ‘Silicijumska dolina’
„U jednoj je zemlji teško proizvoditi sve potrebne delove i zbog toga moramo da promenimo način proizvodnje i proširimo krug dobavljača“, kažu iz O2feel. „Postepeno ćemo povećavati proizvodnju u Francuskoj, a s povećanjem tržišta, u Evropi će se sigurno povećavati broj dobavljača i proizvođača delova kako bi bili bliži ovom velikom tržištu.
Navodi se primer Portugala koji je u samo nekoliko godina postao vodeći proizvođač bicikala u Evropi. U regiji Águeda stvoren je pravo industrijski centar, uključujući i najveću evropsku fabriku bicikala.
E2 portal (Ekovjesnik)