PREVOZ BUDUĆNOSTI

hyperloop
Prevoz budućnosti

Kapsule koje u vakuumskim cevima jure 1200 km/h osmislio je Ilon Mask, a uskoro bi trebalo da počne izgradnja prvog poligona koji će testirati Hyperloop prevoz

Kada je 2013. godine vizionar Ilon Mask svetu objavio Hyperloop, niko nije znao kada će taj futuristički projekat zaživeti. Hyperloop je koncept novog načina javnog prevoza koji bi udaljenost od 600 kilometara (udaljenost između Los Anđelesa i San Francisca) prelazio za samo pola sata (upola kraće nego što je to potrebnu letu avionom između ta dva grada).

Transport bi se sastojao od mini vagona-kupola koji bi se kretali velikim brzinama u specijalno dizajniranim tunelima u kojima bi bio vakuum.

Ilon Mask se već proslavio projektima poput električnih automobila i sopstvene svemirske kompanije, ali razvoj Hyperloopa je ipak prepustio svetu, odlučivši da nema vremena da vodi taj projekat.

Mnogi su sumnjali da će Hyperloop zaživeti jer iziskuje velike troškove – procene su da bi tunel od San Francisca do Los Anđelesa koštao oko 16 milijardi dolara, ali neki kritičari tvrde da bi ta brojka bila bliže 100 milijardi dolara.

Ali, uprkos tome, Hyperloop projekat ide dalje i upravo se u sledećim nedeljama očekuju prvi konkretni planovi. Naime, najavljeno je da se kreće s izgradnjom probnih test instalacija. Kompanija Hyperloop transportne tehnologije objavila je da će izgraditi 8 kilometara test ‘pruge’ u Kaliforniji. Cilj je testirati tehnologiju slanja kapsula pri velikim brzinama.

U planu je da test linija preveze 10 miliona ljudi u svom probnom periodu. Iako se planiraju brzine od čak 1220 km/h, u prvoj fazi ljude će prevoziti samo na brzinama od oko 250 km/h. Pune brzine od 1220 km/h prvo će biti namenjene samo za prazne kapsule. Gradnja poligona trajaće 32 meseca, a vrednost testa je oko 150 miliona dolara.

Operativni direktor Hyperloopa, Bibop Gabrijel Gresta, rekao je za Dezeen kako je ovo najbliža stvar teleportaciji, kao i da će promeniti čovečanstvo.

Ali Ilon Mask se ipak nije sasvim povukao iz projekta pa i on gradi svoju test stazu u Teksasu.

– Brzine će biti tolike da će japanske superbrze vozove ostaviti daleko iza sebe – pohvalio se Mask.

E2 vesti   (B92)