Promene se dešavaju u industriji nameštaja – nakon što je Ikea objavila da će otkupljivati korišćeni nameštaj od mušterija, još jedan trgovac krenuo je sličnim putem čiji je cilj smanjenje otpada i produžetak životnog veka proizvoda.
Brend sa bazom u Londonu, Made.com, koji se bavi dizajnom i onlajn prodajom nameštaja, saopštio je da se udružio sa onlajn platformom za donacije Geev u inicijativi koja će olakšati kupcima da proslede korišćeni nameštaj. Na ovaj način će se smanjiti otpad jer će stari nameštaj dobiti novi dom, a takođe, ljudi će se povezati sa komšijama, kažu u kompaniji.
Mušterije koje kupuju na sajtu Made.com moći će da postave oglas na Geev za bilo koji neželjeni kućni proizvod. Onlajn trgovac će zatim donirati 10% vrednosti kupovine jednoj od pet nacionalnih dobrotvornih ustanova.
Direktor Made.com Philippe Chainieux istakao je da je ovo partnerstvo značajan prvi korak u naporima brenda da se suoči sa pitanjem životnog veka proizvoda.
– To je ključno za naš sektor i znamo koliko je važno našim mušterijama. Verujemo da ova inicijativa omogućava mušterijama da na jednostavan način produže život proizvodima i podrže lokalnu zajednicu i istovremeno smanje uticaj na planetu – rekao je direktor.
On je istakao da im fokus na malu, dizajnersku proizvodnju daje prednost kad je reč o dostizanju ciljeva održivosti.
– Takav način proizvodnje nam osigurava da proizvodimo samo ono što znamo da ćemo prodati. Vertikalni model daje nam kontrolu u lancu snabdevanja i omogućava da usvojimo održive prakse brzo i efikasno u svim fazama, od materijala, do toga kako podržavamo mušterije da kupuju odgovorno – kaže Chainieux.
Očekuje se da će resale tržište doživeti procvat u nastupajućoj deceniji. Primera radi, analize Global Data predviđaju da će se tržište preprodaje u odeći povećati od 7 mlrd USD 2019. godine na 36 mlrd USD 2024. godine.
E2 portal (eKapija)