Koja su najnovija tehnološka rešenja koja kompanija Viber Rakuten nudi bankarskim klijentima, šta je otvoreno bankarstvo, da li će aplikacija Vajber uskoro korisnicima u Srbiji ponuditi mogućnost plaćanja i elektronske trgovine, o tome je za Infobiz na kanalu N1 govorio Momčil Elenkov, direktor kompanije Vajber Rakuten za centralnu i istočnu Evropu.
Pre dve godine Vajber je u Srbiji lansirao čet sa bankom, novo tehnološko rešenje u okviru koga klijentu na pitanja odgovara kompjuterski softver.
„Nastavljamo da ulažemo u to rešenje. Počeli smo pre dve godine, sada imamo oko 30 rešenja sa raznim partnerima u regionu, smatramo lansiranje bankarskog četa uspešnim“, rekao je Elenkov.
Kaže da, kad kažete bankarski čet, to može da zvuči zbunjujuće.
„Mi više volimo da bankarski čet nazovemo asistentom, jer to i jeste pomoć korisniku bankarskih usluga, koja mu svakodnevne obaveze čini lakšim i jednostavnijim. Ako su vam potrebne informacije o najbližoj ekspozituri ili bankomatu, ili o vašim transakcijama, sa nekoliko klikova u okviru Vajbera, koristite čet, odnosno asistenta, da biste odmah dobili informacije. Ne morate da čekate da vam se neko javi i to je najveća korist od bankarskog četa“, kaže Elenkov.
Elenkov kaže da je u zemljama članicama Evropske unije doneta nova direktiva o načinu plaćanja koja će omogućiti „otvoreno bankarstvo“, kao i da i će to uskoro biti primenjeno i van granica EU.
„Usvojeni su zakoni koji omogućavaju digitalno plaćanje i transfer novca, jedan od trendova je razmena posredstvom peer to peer mreže. Na primer ako nas nekoliko ode na ručak i jedan plati, ostali mogu da mu prebace novac preko četa na Vajberu, ali moraju da budu umreženi. Za to rešenje postoji interesovanje, ali je njegova primena komplikovana, zavisi od bankarskih propisa. Videćemo da li će ovo rešenje zaživeti, ali trend je da se olakšaju i ubrzaju transakcije korisnika, a da to bude i bezbedno“, kaže Elenkov.
Vajber od osnivanja na prvo mesto stavlja upravo zaštitu privatnosti korisnika, kaže Elenkov.
E2 portal (N1)