Glavni grad Lombardije, italijanske regije najpogođenije pandemijom koronavirusa, tokom leta priprema veliku reorganizaciju saobraćaja i otvaranje novih pešačkih i biciklističkih staza. Plan „Strade aperte“ („Otvorene ulice“) sprovodiće se s ciljem suzbijanja zaraze, i omogućavanja normalnog odvijanja saobraćaja, i to onog koji u poslednje vreme beleži najveći porast – biciklističkog i pešačkog.
Grad Milano je 24. aprila na svojim internet stranicama najavio početak radova na ekperimentalnom proširenju biciklističkih i pešačkih staza, kojima bi se već tokom leta i zaključno do decembra ove godine trebalo dobiti 35 kilometara novih površina namenjenih održivim oblicima mobilnosti.
Plan „Strade aperte“ predstavlja odgovor milanske gradske uprave na krizu koronavirusa, koja je, nažalost, glavni grad Lombardije i celu regiju stavila u centar interesa svetskih medija. Iako kriza još nije gotova, Milano se već sada priprema za novo, post-pandemijsko razdoblje, a njegova gradska uprava ozbiljno razmišlja o potrebi smanjenja automobilskog saobraćaja i zagađenja vazduha.
Brojni evropski gradovi uvode nove pešačke zone, biciklističke staze, kao i takozvane „zone susreta“ u kojima pešaci i biciklisti mogu da koriste saobraćajnicu zajedno sa automobilima čija je brzina ograničena najčešće na 20 km/h. Zadnjih godina najveći pomak u izgradnji biciklističke infrastrukture napravio je Pariz, dok je austrijski glavni grad izgradio impresivnu mrežu biciklističkih staza i pešačkih zona, i usred pandemije koronavirusa otvorio privremene pešačke zone i „zone susreta“ kako bi svojim građanima omogućio lakše i sigurnije kretanje u uslovima mera socijalnog distanciranja. U Berlinu i Budimpešti kao i drugim evropskim metropolama, delovi ulica i puteva se takođe prenamenjuju u biciklističke staze.
E2 portal (Ekovjesnik)