LIDL SRBIJA: ČISTO IZ LJUBAVI

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.200 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta operativno u 31 zemlji sveta. Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 72 prodavnice u 41 gradu širom zemlje. Ima dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudi jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu su prepoznati u svetu.

Na osnovu sertifikacije od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” već četvrtu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“ u oblasti Trgovina.

Održivost u Lidlu
Društveno odgovorno poslovanje za kompaniju Lidl znači odgovoran odnos prema planeti i ljudima. U sklopu istog se bave ne samo aktuelnim pitanjima, već i onima koja nas čekaju u budućnosti na svim poljima, na kojima njihovo delovanje utiče na ljude i životnu sredinu.

Pod načelom „Za bolje sutra“ sumiraju napore na polju održivosti, imajući pritom u vidu ceo lanac snabdevanja. Tako Lidl čine spremnim za budućnost. Budućnost koja je u skladu sa životnom sredinom stavlja ljude u središte njihovog poslovanja i doprinosi održivoj potrošnji. To obećanje već sada sprovode u praksi kroz šest polja delovanja, a to su „Poštovanje biodiverziteta”, „Zaštita klime”, „Očuvanje resursa”, „Fer poslovanje”, „Promocija zdravlja” i „Učešće u dijalogu”. Kako regionalno, tako i globalno. Predano i transparentno.

„Dobro za planetu”, „Dobro za ljude” i „Dobro za tebe” osvrstavaju njihova polja delovanja u 3 sveobuhvatne dimenzije.

Lidl odnos prema plastici
Plastika ima važnu funkciju u trgovini hranom: ona je robusna, laka i ima višestruku namenu i brojne benefite. Plastika štiti hranu, pre svega u transportu i igra važnu ulogu u osiguranju roka trajanja i higijene. Međutim, kako proizvodnja plastike raste, a stepen reciklaže ostaje mali, plastični otpad postaje sve veći problem za ljude, životinje i životnu sredinu.
Kao kompanija koja se bavi maloprodajom hrane svesni su njihove odgovornosti. Iz tog razloga Lidl je sebi postavio cilj da do 2025. godine smanji upotrebu plastike za 30%, da 100% ambalaže za njihovu robnu marku u najvećoj meri može da se reciklira i da u plastičnoj ambalaži njihove robne marke koriste u proseku 25% reciklata.

STRATEGIJA
Jednostavno rešenje za temu plastike ne postoji, zato je Švarc grupacija kreirala REset Plastic strategiju sa pet polja delovanja:
REduce – Plastiku izbegavaju gde god je to moguće i održivo.
Pomoću višekratnih mreža za voće i povrće stvaraju održivu alternativu u odnosu na plastične treger kese.
REdesign – Njihove proizvode i ambalaže dizajniraju na način da mogu da se recikliraju i da mogu da zatvore cikluse proizvodnje.
Već su uspešno smanjili udeo plastike u brojnim pakovanjima, koja u većoj meri mogu da se recikliraju ili za čiju proizvodnju je korišćena reciklirana plastika. Njihov logo na pakovanju „odgovornije pakovanje“ ovo čini transparentnije za potrošače.
REcycle – Prikupljaju, sortiraju i recikliraju plastiku i zatvaraju životne cikluse materijala.
Na primer, u njihovim skladištima odvajaju reciklažni materijal. Na taj način stare folije mogu da se recikliraju u nove kese za otpad.
REmove – Pružaju podršku pri uklanjanju otpada od plastike iz životne sredine.
Zajedno sa njihovim partnerima „Project Stop“ i „One Earth – One Ocean e.V.“ pružaju doprinos oslobađanju mora i reka od plastičnog otpada. Ovaj angažman obuhvata i lokalne projekte u zemljama u kojima Lidl posluje.
REsearch – Kako bi došli do inovativnih rešenja, investiraju u istraživanja i razvoj i informišu širu javnost o reciklaži i očuvanju resursa.

Kao deo Švarc grupe (Schwarz Gruppe) potpisnici su „Global Commitment“-izjave fondacije Ellen MacArthur, čime naglašavaju njihovu posvećenost viziji globalno funkcionalne kružne ekonomije.

Čisto iz ljubavi: Projekat i rezultati
Projekat „Čisto iz ljubavi“ sprovode od 2020. godine. Ovaj projekat, koji je deo REmove segmenta REset Plastic strategije, usmeren je primarno na uklanjanje plastike iz prirode. Tokom postojanja kontinuirano je rastao i prilagođavao se potrebama situacije na licu mesta, kao na primer da u Srbiji ne uklanjaju samo plastiku, već sav otpad na koji nailaze u prirodi. Sav otpad koji se ukloni iz prirode, a može se reciklirati, predaje se odgovarajućim operaterima, dok se komunalni otpad predaje na deponije.

U 2021. godini pored akcija koje sprovode sami, kreću dodatno da podržavaju i lokalne organizacije u njihovim akcijama uklanjanja otpada iz prirode.

U 2022. godini uvode i novi element u projekat – edukacije za decu predškolskog i školskog uzrasta kako bi od malih nogu gradili svest o važnosti zaštite životne sredi i zdravoj prirodi. Iste godine, šire akciju dodatnom iteracijom na jesen, kada se fokusiraju na čišćenje Dunava i njegovih pritoka – u uvom delu akcije učestvuje istovremeno mnogo zemalja Švarc grupacije.
U 2023, segment fokusiran na reke i jezera dodatno šire i sprovode čak nekoliko akcija.

Rezultati
Kada se posmatraju rezultati svih godina od nastanka projekta „Čisto iz ljubavi“, broj akcija iznosi više od 100 čišćenja, sa više od 3.900 volontera i 90 tona prikupljenog otpada.

E2 portal