KREIRANJE ZELENIJE BUDUĆNOSTI NA ČETIRI NAČINA

Posledice klimatskih promena su iz godine u godinu sve vidljivije, zato obeležavanje Dana planete Zemlje kontinuirano dobija dodatni značaj. Reč je o godišnjoj manifestaciji koja svakog 22. aprila okuplja pojedince, organizacije, korporacije i institucije širom sveta, s ciljem skretanja pažnje na ekološke probleme, kao i na pronalaženje rešenja za njih. A da li znate koje korake velike proizvodne kompanije treba da preduzmu kako bi pružile vidljiv doprinos u kreiranju zelenije i bolje budućnosti za sve nas?

Smanjenje otpada u procesu proizvodnje

Prilikom proizvodnje može doći do nagomilavanja otpada što značajno utiče na kvalitet proizvodnih procesa, ali i na stvaranje negativnih posledica po životnu sredinu. Primenom najsavremenije tehnologije, procesa i materijala, kompanije mogu znatno smanjiti količinu otpada koji se generiše.

Odgovorna upotreba energije

Odgovorna upotreba energije je proces kojim kompanije mogu da koriste resurse tako da ne narušavaju životnu sredinu. To se može postići pronalaženjem modernih tehnoloških rešenja za proizvodnju i usredsređivanjem na smanjenje upotrebe i potrošnje struje, vode, gasa, i drugih resursa.

Proizvodnja energetski efikasnih proizvoda 

Ušteda energije, manji uticaj na životnu sredinu, niža emisija gasova koji stvaraju efekat staklene bašte, poboljšane performanse, ušteda troškova… Ovo su samo neki od benefita koje mogu da imaju korisnici energetski efikasnih proizvoda.

Uklanjanje proizvoda

Pravilnim uklanjanjem proizvoda nakon njihovog upotrebnog veka, smanjuje se količina otpada na deponijama, kao i rizik od zagađenja okoline i štete po floru i faunu. Ponovnim korišćenjem materijala štede se resursi i umanjuju troškovi proizvodnje novih.

Primenom svega prethodno navedenog u svom poslovanju, brendovi Gorenje i Hisense već ostvaruju minimalan uticaj na svoje lokalno i globalno okruženje i nastoje da do 2024. godine recikliraju čak 96 odsto generisanog otpada, koriste isključivo recikliranu ambalažu i smanje emisiju ugljenika proizvedenu transportom. Upravo zato nagrađeni su srebrnom medaljom EcoVadis, platforme koja procenjuje više od 100.000 kompanija, u 200 različitih industrija i 175 zemalja. Dodatno, kako se stara o tome da električni i elektronski otpad bude zbrinut, uništen i prerađivan po standardima Evropske unije, brend Gorenje je osnovao firmu Zeos kroz koju se zbrinjava električni i elektronski otpad. Kompanija Hisense Europe će sa svojim brendovima Hisense i Gorenje nastaviti da radi na održivosti i etičkim poslovnim praksama, nastojeći da poboljša i pozitivno utiče na društvo i životnu sredinu.

E2 portal