Nemačka je zemlja sa najvećim brojem potpuno električnih automobila, a ukupan broj u zemljama Evropske unije je premašio tri miliona.
Prema poslednjim podacima Eurostata U nemačkoj se vozio više od miliona automobila (1.089.854). Slede Velika Britanija (641.801), Francuska (605.791), Norveška (603.697), Holandija (318.485), Švedska (205.212) i Italija (167.213).
U 2022. godini, broj ovih potpuno električnih putničkih automobila u zemljama Evropske unije porastao je za 58 odsto u odnosu na 2021. godimnu. Sa 1,9 miliona na 3,1 milion. Između 2019. i 2022. oni su porasli za više od 400 odsto.
Kada je u pitanju udeo električnih vozila u ukupnom broju automobila on sada iznosi 76 na 10.000 vozila.
Gledajući procente, prenjači Norveška sa 15,5 odsto svih automobila koji su potpuno električni. Slede Holandija (2,8 odsto), Danska (2,4 odsto), Švedska (2,2 odsto) i Island (2,2 odsto). U Nemačkoj je taj udeo 1,3 , Velikoj Britaniji 1,2 i Francuskoj jedan odsto. Najnižu stopu imaju Kipar, Poljska, Bugarska i Češka sa 0,1 odsto.
Nemačka prednjači i po broju novoregistrovanih potpuno električnih automobila. U Nemačkoj je 2022. registrovano preko 350.000 potpuno električnih automobila. Iza su Velika Britanija (190.727), Francuska (162.167) i Norveška (113.751), a na zaćelju s amanje od 1.000 vozila su Kipar, u Letonija, Bugarska i Estonija.
Pre 10 godina, 2013. prema Eurostatu, bilo je 52.000 potpuno električnih automobila u EU. Putnički automobili su odgovorni za oko 12 odsto ukupnih emisija ugljen-dioksida u Evropske unije.
Podsetimo, Evropski parlament je u februaru glasao za usvajanje novog zakona o zabrani prodaje automobila na benzin i dizel od 2035. godine. Ovaj zakon sada čeka konačno glasanje u Evropskom savetu, ali su šanse da se to desi male jer se protive neke od zemalja članica, pre svega Nemačka. U Evropskoj uniji ne postoji rudnik litijuma koji je prema postojećoj tehnologiji neophodan za proizvodnju baterija.
E2 portal (N1)