Kina želi da do 2025. godine proizvodi više od polovine brodova, na globalnom nivou, koji će koristiti čistija goriva, nalažu najnovije smernice ministarstva te industrije.
U dokumentu, ministarstvo ne navodi koliko bi brodova trebalo biti izgrađeno, ali je plan da Kina gradi više brodova na goriva sa niskim udelom ugljenika, kao što su metanol i ukapljeni prirodni gas (LNG), u okviru svoje misije o CO2 neutralnosti do 2060. godine.
„(Treba) uvesti inovacije u brodske motore, poboljšati efikasnost brodskih motora na tradicionalno gorivo i ukapljeni prirodni gas i kontinuirano povećavati upotrebu LNG-a u brodskim motorima u velikim razmerama“, navodi se u dokumentu Ministarstva industrije i informacionih tehnologija, objavljenom krajem decembra 2023.
Velike firme su već napredovale u smanjenju kontaminacije i emisija ugljen-dioksida, uz potrošnju energije po 10.000 juana novostvorene dodatne vrednosti – manju za 13,5 posto nego u 2020. godine, dodaje se.
Ekološka tranzicija brodarskog sektora biće dovršena do 2030. godine, kažu.
E2 portal (Telegraf Biznis)