H&M GRUPA ULAŽE U PRVI VETROPARK U BANGLADEŠU

Textile Focus

Švedska H&M grupa ulaže u prvi priobalni vetropark u Bangladešu, koji bi trebalo da obezbedi 40% električne energije za zemlju. Projekat, sa planiranom snagom od oko 500 megavata, razvija Copenhagen Infrastructure Partners.

Bangladeš je domaćin mnogim fabrikama koje proizvode odeću za ovog maloprodajnog giganta.

H&M, zajedno sa danskom maloprodajnom kompanijom Bestseller, investiraće nespecifikovane iznose kao deo korporativnog fonda od 100 mil USD koji organizuju Copenhagen Infrastructure Partners i Global Fashion Agenda, neprofitna organizacija koja podstiče modne brendove da usvoje poslovne prakse koje su prijateljske prema klimi. Ostale kompanije se pozivaju da se pridruže projektu koji bi mogao početi sa radom do 2028. godine.

Modne kompanije koje su se obavezale na smanjenje emisija od barem 50% do 2030. i postizanje neto nula do 2050, a koje mogu uložiti barem 10 mil USD u projekat, imaju pravo da učestvuju, rekla je šefica zelenih investicija u H&M grupi Ulrika Leverenz za GreenBiz.

„Pionirski napor“ u modnoj industriji

Procenjuje se da 70% emisija u modnoj industriji potiče od aktivnosti u lancu snabdevanja, uključujući proizvodnju, a mnoge od tih operacija trenutno koriste ugalj, naftu i gas za svoju električnu energiju, prema Svetskoj modnoj agendi.

Bangladeš čini gotovo 8% globalnog izvoza odeće, čime postaje treći najveći izvoznik ovih proizvoda nakon Kine i Evropske unije. Projekat, sa planiranom snagom od oko 500 megavata, bio bi prvi veliki priobalni sistem za Bangladeš. Cilj mu je da obezbedi 40% električne energije zemlje do 2041. godine. Kada se završi, instalacija bi smanjila procenjene godišnje emisije zemlje za 725.000 tona, prema izjavi razvojnog inženjera.

Nikol Rajkroft, izvršna direktorka Canopy Planet, koja sarađuje sa modnim kompanijama na strategiji održivosti lanca snabdevanja, istakla je da je reč o pionirskom naporu jer modna industrija nema sličnu istoriju.

– Ovo pomaže da se isključi termoelektrana na ugalj, pomaže celom elektrodistributivnom sistemu. Ovo je lanac snabdevanja koji se transformiše u realnom vremenu.

28,4 mlrd USD za OIE projekte u nerazvijenim područjima

H&M je jedan od najvećih brendova „brze mode“ na svetu. Kompanija je prijavila emisije opsega 3 od 5,65 miliona tona u svom najnovijem izveštaju o održivosti za 2022. godinu. (Opseg 3 uključuje emisije iz lanca snabdevanja kompanije.) Reč je o smanjenju od 3% u odnosu na 2021. godinu. Njen cilj je postizanje smanjenja emisija opsega 3 od 56% do 2030. godine, na osnovu referentne 2019. godine; do 2022. godine, uspela je u smanjenju od 7%.

Planirano ulaganje u vetropark nadovezuje se na zelene inicijative kompanije. H&M je finansirao 17 projekata do januara 2023. godine, sa potencijalnim godišnjim smanjenjem emisija od 190.000 tona, navode u kompaniji. Oko 50.000 tona direktno je pripisano proizvodnji H&M-a.

Copenhagen Infrastructure Partners, sa sedištem u Danskoj, najveći je specijalizovani fond fokusiran na projekte obnovljive energije – posebno vetra – u nerazvijenim „zelenim“ područjima; do sada je prikupio oko 28,4 mlrd USD za ove aktivnosti.

E2 portal (eKapija)