Sastavni deo električnog automobile jeste baterija. Kao i sve litijum-jonske baterije i ova ima svoj rok trajanja tako da bi svaki vlasnik kola trebalo da unapred kalkuliše koliko misli da vozi svoj automobil.
U proseku električno vozilo sa baterijom može da pređe oko 300.000 kilometara pre nego što bude potrebna zamena baterija. To košta, a cene dosta varijaraju u zavisnosti od tipa vozila ali i baterije.
Tako se raspon kreće između 4.000 i 20.000 evra. Primera radi, nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra.
Zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour bi trebalo da košta oko 6.500 evra. Honda naplaćuje 7283 evra zamensku bateriju u Hondi e. Zamenska baterija za Dacia Spring košta malo više od 6.500 evra. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po komadu. Za laki automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.
Međutim, to nije jedina “caka”. Osim pređenih kilometara, vlasnici elektičnih vozila moraju da razmatraju i koliko dugo voze jer se sa protekom vremena, smanjuje kapacitet litijum jonske baterije kretala se kola intenzivno ili ne.
Izvesno da buduće vlasnike električnih vozila čeka kalkulisanje i ozbiljno planiranje kako bi se izbegli ogromni troškovi. To bi moglo da vodi i smanjivanju upotrebe električnih automobile, a povećanju korišćenja javnog prevoza.
E2 portal (N1)