Idealno.rs analizom podataka uočava da je interesovanje srpskih potrošača za klima-uređaje obično u naglom porastu već od maja, a vrhunac i početak pada stižu u julu. Naravno, kupovni interes nije apsolutan, već se menja zbog razlika u vremenskim prilikama ili specifičnoj situaciji date godine. Tako su tokom pandemije srpski kupci pokazivali relativno ujednačenu, nisku potražnju za klima-uređajima tokom cele godine.
Ali u 2022. svedočimo rapidnom skoku pretraživanja te vrste rashladnih aparata. Štaviše, trenutna potražnja za klimama veća je čak 114% u odnosu na prošli mesec, što nije karakteristično za period kada najviše dnevne temperature ne premašuju 35. podeok, a lokalni pljuskovi relativno redovno osvežavaju (ponekad i plave).
Zato, pored potrebe za prijatnom, svežijom životnom sredinom preko leta, uviđamo da postoji i sekundarni razlog vrtoglavog rasta potražnje za klima-uređajima, a to je – grejanje! Onlajn potrošači se sada odlučuju za kupovinu klima zbog neizvesnog snabdevanja gasom na jesen. U slučaju eventualne nestašice gasa, teže da obezbede alternativni izvor toplote pre smene godišnjih doba i zahlađenja.
Čini se da se za energetsku krizu spremamo i kupovinom naprava koje smo dosad koristili za rashlađivanje, s tim da ćemo ih odsad koristiti i u alternativne svrhe – za zagrevanje!
Kada je o klima-uređajima reč, analiza pokazuje da među kupcima ove sezone prednjače brendovi Vivax i Tesla. Ti proizvođači zauzeli su po dve pozicije na listi 5 najpopularnijih modela. U stopu ih prate tradicionalno tražene robne marke za ovaj tip proizvoda: Vox, Gree i Midea.
E2 portal