Zanimljivo je, i u isto vreme i ironično, Grad svetlosti posmatrati i kao grad koji štedi energiju. Međutim, Pariz je u nekoliko poslednjih godina napravio velike ekološke projekte, i postao jedan od 10 najodrživijih gradova u Evropi.
Prvenstveno, što se saobraćaja tiče, električna vozila se sve češće mogu videti na ulicama Pariza. Bicikl je takođe jedan od omiljenih prevoznih sredstava mnogih Parižana, pa su neke od kompanija to prepoznale i odlučile da još više motivišu svoje zaposlene, tako da na platu dobijaju dodatni bonus svi kojima je bicikl glavno prevozno sredstvo do posla. Postoji i program iznajmljivanja bicikala, sa više stotina stanica za iznajmljivanje širom grada, koje koriste kako Parižani, tako i turisti. Sličan program je za automobile. Takođe, linije metroa efikasno funkcionišu i pokrivaju ceo grad.
Što se zelenih površina tiče, jedan od neobičnih i originalnih poteza je bilo dovođenje ovaca koje su „šišale“ travu u obližnjim parkovima oko Ajfelovog tornja. Kosilice za travu, osim što mnogo koštaju, istovremeno i zagađuju vazduh, tako da je ova ideja pozdravljena odobravanjem. Pariz je inače „dom“ 400 zelenih površina i prelepih parkova.
Trenutno se u Parizu radi na projektu „Paris Smart City 2050“ i na idejama kako da jedan od najlepših gradova na svetu bude još zeleniji i održiviji. U planu je da se do 2050.godine smanji emisija gasova staklene bašte za 75%.
Velika pažnja se posvećuje i održivom smeštaju, tako da brojni hoteli dobijaju sertifikate, i utiču na posetioce da budu svesni i da racionalno troše energiju, vodu, da recikliraju i sortiraju otpad.
Od nedavno je grad doneo odluku o produžetku roka trajanja brojnih proizvoda u supermarketima kako se hrana ne bi dodatno bacala. Uz to, doneli su i odluku o gašenju i smanjenu ulične rasvete i rasvete na fasadama zgrada između 1 i 7 sati ujutru, i na taj način može da se uštedi do 20% energije do 2020.godine.
E2 portal