UEFA je lansirala Vodič za cirkularnu ekonomiju čiji je cilj da “smanji uticaj fudbala na životnu sredinu i da podstakne efikasnost resursa i uštedu troškova”.
Tranzicija ka cirkularnoj ekonomiji jedna je od 11 tačaka strategije UEFE o održivosti za 2030. godinu pod nazivom „Snaga kroz jedinstvo“. UEFA ima cilj da u svo poslovanje do 2030. godine uvrsti 4R principa (reduce, reuse, recycle, recover – smanjiti, ponovo upotrebiti, reciklirati, oporaviti).
Direktor za društvenu odgovornost Mikele Uva istakao je da je cirkularna ekonomija novi koncept u fudbalu, ali da će vodič pružiti konkretne, jednostavne i praktične smernice koje će podstaći akciju svih učesnika.
UEFA preporučuje nekoliko koraka koji će doprineti postizanju cirkularne ekonomije u fudbalu – prvo da se izabere jedna osoba u organizaciji koja će biti odgovorna za strategiju, zatim da se analizira kontekst, identifikuje misija, teme, ciljevi i implementira akcioni plan.
Finale Lige Šampiona sa nula otpada
U dokumentu su nabrojane 4 fokus oblasti: hrana i pića, sportska oprema, upotreba energije i vode i materijali za događaje. U UEFI navode da su predmeti često dizajnirani za jednokratnu upotrebu, zbog čega žele da produže njihov životni vek.
Katarina Stenholm, direktorka za održivost u kompaniji PepsiCo koja je partner Lige šampiona, otkriva da kompanija planira prvo finale sa nula otpada do 2024. godine. Naredni cilj je nula plastičnog otpada u sektoru hrane i pića na finalima do 2026. godine.
Predsednik Evropske asocijacija klubova Čarli Maršal naglašava da fudbal ima jedinstvenu poziciju jer može transformisati sebe kao industriju, ali ujedno i ostvariti ogroman uticaj na ostatak društva.
– Ako možemo da motivišemo milione ljudi da naprave mali korak u pravom smeru, to je više nego da imamo nekoliko ljudi koji sve rade kako treba. Upravo je to ono što fudbal može da uradi i što klubovi treba da zapamte – poručio je Maršal.
E2 portal (Cirkularna ekonomija)