Naš sagovornik je Vladimir Vasiljević ispred regionalnog predstavništva kompanije HUOT, francuskog proizvođača proizvoda i rešenja namenjenih vodosnabdevanju koji je deo industrijske grupacije SMSAS, posluje od 1906., i prisutan je u 50 zemalja sveta.
Poslednji podaci zvanične statistike za period neposredno pre početka pandemije Covid19, pokazuju da u Srbiji preko 35% proizvedene vode za piće ne stigne do potrošača. Procena je da se prosečno godišnje po tom osnovu gubi preko 10 milijardi dinara prihoda preduzeća. Gubici u snabdevanju mogu se smanjiti investicijama u izgradnju i revitalizaciju vodovodne mreže, za šta su po državnim procenama, potrebna ulaganja od preko 800 miliona evra. (Smanjenjem gubitaka za 10% tako dobijena količina vode bila bi dovoljna za snabdevanje grada veličine Novog Sada).
Glavni rizici curenja u vodovodnoj mreži dolaze od priključaka, koji imaju dvostruko više delova koje treba zaptivati u odnosu na cevi na koje su instalirani, dok je cena koštanja priključka < 1% ukupnih troškova izgradnje mreže. Zahvaljujući CAM/CAD proizvodnji i dizajniranju, specifičnim konstrukcionim rešenjima, primeni standarda (npr. EN 805 – radni vek proizvoda 50 god) i stalnim inovacijama upravo u ovom segmentu tržišta, HUOT uspeva da zadrži liderske pozicije.
Koliko su CSR aktivnosti važne za vašu kompaniju?
Kao porodično preduzeće sa tradicijom poslovanja od više od jednog veka, u više zemalja i nekoliko kontinenata, i zajedno sa ostalim kompanijama u grupaciji, HUOT neguje sve rodne, verske i druge različitosti svojih zaposlenih.
Jezik poslovne komunikacije je francuski ali se poštuju, i kolegama su interesantne specifičnosti poslovnih kultura na drugim tržištima.
HUOT i ostale kompanije grupacije SMSAS opredeljeni su ekonomskom patriotizmu (100% proizvodnja u Francuskoj), podržavaju lokalne zajednice u kojima se nalaze mesta proizvodnje, ali i lokalne zajednice na tržištima svojih kupaca.
HUOT predstavništvo je dalo podršku mladim sportistima najtrofejnijih sportova na našim prostorima; juniorima OKK Beograd, VK Proleter Zrenjanin i KK D.Petrović Šibenik.
Kakav je odnos zaposlenih prema društvenoj sredini, da li imate neke posebne mere kako biste bili više energetski efikasni i eco-friendly?
Kompanija HUOT oduvek proizvodi proizvode poštujući principe održivog razvoja pod sloganom HUOT, VODA, ŽIVOT. Tokom procesa dizajniranja i razvoja uzimaju se u obzir uticaji koji naši proizvodi mogu imati na životnu sredinu i integrišu se tokom čitavog njihovog radnog veka: od sirovine, proizvodnje, logistike i distribucije do njihove upotrebe i recikliranja.
Eco-friendly kancelarije dizajnirane svojevremeno od strane čuvenog arhitekte #ChristianPottgieser za potrebe filijala kompanija HUOT i PONS u Parizu, u periodu pandemije, prilagođene su radnom okruženju u skladu sa anti-Covid19 merama. Radne stanice raspoređene među „oazama“ fikusa dobile su polulopte od pleksiglasa od 1.8m prečnika radi zaštite zaposlenih.
Kako ste organizovali posao tokom Covid19 pandemije?
S početkom pandemije Covid19, u martu 2020, reorganizovan je smenski rad u proizvodnji (oko 200 radnika u HUOT-u), radna mesta su prilagođena novonastaloj situaciji, uvedene su sanitarne mere u svim sektorima, a kolege iz prodaje su prešle na sastanke putem Zoom-a i kasnije MS Teams-a.
U jednom od prvih i istovremeno najtežih perioda pandemije, jedan deo proizvodnje je obustavljen kao cilj menadžmenta da se sačuvaju ljudi i resursi. Zahvaljujući dobrom planiranju zaliha i nabavke repromaterijala nijednog trenutka nisu dovedene u pitanje isporuke klijentima.
Na koji način osnažujete i podržavate žene u vašoj kompaniji, da li postoje benefiti za zaposlene mame?
Indeks odnosa broja zaposlenih žena i muškaraca u 2021., izračunat na osnovu podataka iz prethodne godine iznosio je 88/100 (što je u skladu su važećim zakonskim regulativama 2018-771 iz septembra 2018 i minimalnog indeksa koji u Francuskoj iznosi 75).
U sklopu ovog indeksa sadržani su i indikatori: razlike u zaradama, indikatori u vezi sa % zaposlenih koji su primili povišicu u godini nakon povratka sa porodiljskog odsustva, kao i dr. indikatori.
Da li ste zadovoljni dosadašnjim rezultatima i kakvi su dalji planovi?
Uprkos činjenici da su neki delovi ove branše, kao što je proizvodnja proizvoda od plastike, ubrzo osetili prve negativne posledice pandemije (nedostatak sirovina, povećanje cena od 50%), drugi delovi branše u koje spada proizvodnja proizvoda od metala, zabeležila je rast (HUOT je u 2021 prihodovao preko 50 mil eur).
U narednom periodu očekujemo nove projekte izgradnje i rekonstrukcije distributivnih mreža pitke vode kao što je to nekoliko aktuelnih u kojima se primenjuju HUOT-ova rešenja: Aerodrom N.Tesla u Srbiji, marina LušticaBay u Crnoj Gori, EU aglomeracije u S.Brodu i Šibeniku u Hrvatskoj, i dr.
E2 portal