Prvi vozovi na vodonik su imali svoj debi u severnoj Nemačkoj. Pre mesec dana su dve lokomotive na vodonik prevozile putnike. Efikasni vozovi su proizvedeni u Francuskoj, od strane transportnih inženjera u Alstomu, koji stoje i iza brzog voza TGV u Francuskoj.
Skoro četiri decenije nakon što je TGV oduševio svet kao najbrža proizvedena lokomotiva, Alstom pokušava da spasi evropske gradove od zagađenja vazduha. Prvi korak je zamena motora. Vozovi na hidrogen trenutno mogu da pređu oko 1000 km sa jednim rezervoarom hidrogena.
Vozovi se oslanjaju na ćelije, koje mogu da proizvedu energiju iz kombinovane smeše vodonika i kiseonika. Mnogi gradovi u Nemačkoj su izrazili interesovanje za ovaj vid prevoza. Kompanija je najavila da će do 2021.godine isporučiti još 14 vozova.
Iako je nabavka ovih vozova skuplja, to je cena koju mnoge zemlje žele da plate za čistiji vazduh. Francuska je najavila svoj prvi voz na vodonik do 2022.godine, a njen primer će slediti Holandija, Norveška, Danska i Italija.
E2 vesti (Inhabitat)