USVOJEN PLAN ODRŽIVE MOBILNOSTI U BEOGRADU

Odbornici su na sednici održanoj prošle nedelje usvojili Plan održive urbane mobilnosti grada Beograda na čemu će se, kako je istakao glavni urbanista Marko Stojčić, zasnivati mnogo toga u razvoju grada u narednom periodu.

– Upravo radimo Generalni urbanistički plan grada Beograda, najvažniji strateški plan za razvoj grada. Jedan njegov važan deo je plan urbane mobilnosti. Na osnovu njega će se sprovoditi mnoge aktivnosti u našem gradu. Recimo, naš grad danas ima 650.000 automobila, što je jako puno za grad veličine Beograda. Mi taj rast moramo da zaustavimo.

Danas se oko 50 odsto prevoza ostvaruje u okviru javnog gradskog prevoza i upravo metro sistem i treba da nam pomogne u tome da se zadržimo u okviru tih procenata kako bismo smanjili potrebu za automobilom. Plan održive mobilnosti daje nam metodologiju kako da povećamo procenat pešačenja, ali ne onog u rekreativne svrhe, već upravo prelaska iz tačke a u tačku b, bez upotrebe putničkog automobila. Zato u prethodnih nekoliko godina intenzivno radimo na proširenju pešačkih zona, kako bismo dobili logično povezane celine. Isto tako i biciklistički saobraćaj drastično može da utiče ne samo na ekologiju i zdravlje stanovnika Beograda već i na brže funkcionisanje, zato i realizujemo oko 110 kilometara novih biciklističkih staza – istakao je Stojčić.

On je naglasio da je cilj plana održive mobilnosti upravo da pešak dobije prvo mesto učešća u saobraćaju, biciklisti drugo, javni gradski prevoz treće i da tek na četvrtom mestu bude putnički automobil.

– Na svima nama je da obezbedimo da ovo zaživi u Beogradu. Osim što utiče na bolje funkcionisanje grada u smislu saobraćajne povezanosti, ovaj plan ima veliki uticaj na duži životni vek stanovnika Beograda, što će opet obezbediti zaštitu životne sredine i poboljšanje kvaliteta vazduha – istakao je Stojčić.

E2 portal   (Beograd.rs)