Kompanija IKEA je pre nekoliko dana najavila pokretanje Green Friday kampanje u Srbiji, kao deo svoje nove globalne inicijative sa ciljem promovisanja i razvoja kružnog poslovanja, kao i održive potrošnje.
Tokom kampanje, od 24. novembra do 03. decembra, IKEA će otkupiti hiljade komada IKEA nameštaja, plaćajući dvostruku cenu otkupa u odnosu na njegovu procenjenu vrednost. Ova ponuda dostupna je samo za kupce koji su deo IKEA Family programa lojalnosti, a sav vraćeni nameštaj tokom ovog perioda biće doniran projektima zajednice, kao pomoć́ onima koji su najviše pogođeni pandemijom COVID-19.
Svoj polovni nameštaj kupci mogu doneti tokom radnog vremena robne kuće IKEA Beograd od 24. novembra pa sve do kraja godine, dok obavezna online procena nameštaja putem IKEA internet stranice treba biti obavljena tokom 10 dana trajanja kampanje Green Friday. U zamenu za svoj nameštaj, kupci će dobiti kartice za povraćaj novca koje mogu potrošiti u IKEA robnoj kući, a vrednost kartica za povraćaj zavisiće od stanja u kojem se nalazi nameštaj koji vraćaju.
Nakon ove kampanje, usluga otkupa nameštaja kompanije IKEA – Druga šansa, biće i dalje dostupna, a otkupljeni nameštaj će se prodavati na odeljenju „To je što je“, u robnoj kući IKEA Beograd.
„Radi dobrobiti našeg društva i planete, sada moramo biti odgovorniji nego ikada. Kompanije poput naše su odgovorne da u saradnji s kupcima, drugim kompanijama, lokalnim zajednicama i vladom ponovo izgrade održivi model ekonomije i pokrenu promene u svakodnevnim ponašanjima i aktivnostima. Svi smo zajedno u ovome. Hajde da na Black Friday postignemo dobar i siguran dogovor “, kaže Aldo Lele, menadžer za održivost u kompaniji IKEA Jugoistočna Evropa.
Posao sklopljen za dobrobit zajednice
Da bi se priključili inicijativi u Srbiji, kupci moraju da isprate nekoliko jednostavnih koraka, dok će se IKEA pobrinuti da budu sprovedene sve preventivne mere. Prvo, savetujemo kupcima da procenu vrednosti svog nameštaja obave kod kuće, koristeći alatku za otkup koja koristi posebnu cenovnu matricu na osnovu fizičkog stanja proizvoda.
Oni će potom dobiti QR kod, procenjenu vrednost i aplikacioni broj za konkretan artikal. Sve proizvode je potrebno doneti potpuno sastavljene, na odeljenje Službe za kupce, od 24. novembra do kraja godine.
IKEA zaposleni na odeljenju Službe za kupce će proveriti fizičko stanje nameštaja i ponuditi kupcu finalnu cenu proizvoda. Ukoliko je kupac prihvati, IKEA će izdati vrednosnu karticu sa dogovorenim iznosom, dok će nameštaj biti doniran ili ponovo prodat. Svi vraćeni proizvodi biće dezinfikovani u okviru sanitarnog postupka uz mere zaštite za COVID-19, u zavisnosti od vrste materijala i stanja proizvoda.
IKEA kupci će za proizvode koji su u stanju „kao novo“, bez oštećenja, dobiti 50 odsto inicijalne cene proizvoda, dok će za nameštaj u „veoma dobrom stanju“, sa manjim oštećenjima, dobiti 40 odsto inicijalne vrednosti. Konačno proizvodi koji su „dosta korišćeni“, sa više oštećenja, biće otkupljeni za 30 odsto od prvobitne vrednosti.
Dugoročna posvećenost kružnoj ekonomiji
Transformacija maloprodajnih procesa je značajan segment kružnog poslovanja Ingka Grupe, a ova kampanja je deo celokupnog napora kompanije IKEA ka stvaranju kružnog i klimatski pozitivnog poslovanja do 2030. godine, što podrazumeva da će svi IKEA proizvodi biti izrađeni od obnovljivih ili recikliranih materijala. Trenutno, čak 45 odsto ukupnih globalnih emisija ugljenika potiče od proizvodnje i korišćenja proizvoda koje svakodnevno upotrebljavamo, te ova kampanja predstavlja priliku za rešavanje neodržive potrošnje i njenog uticaja na klimatske promene, tokom perioda najveće kupovine u godini.
E2 portal