U zemlji gde se premijer na posao vozi biciklom i gde su većini stanovništva dobro poznate zdravstvene prednosti biciklizma, lako je razumljiv ozbiljan pristup planiranju novih biciklističkih staza i kvalitetnom povezivanju gradova i naselja.
Holandske ravnice su savršene za vožnju bicikla, ali Holanđani ipak pažljivo osmišljavaju svoju saobraćajnu infrastrukturu. Zemlja u kojoj postoji više od 35.000 kilometara biciklističkih staza i jedna od najvećih podzemnih garaža za bicikle na svetu, upravo je postala bogatija za još jedan biciklistički vijadukt preko autoputa A4. Novoj ruti koja od centra Haga vodi do njegovih južnih predgrađa i dalje do grada Delfta isprečio se autoput A4, pa je umesto 400 metara duge zaobilaznice preko nje izgrađen lep i praktičan biciklistički vijadukt.
Autoput A4 – nazvan Rijksweg, saobraća od Amsterdama prema jugu Holandije, i povezuje gradove Hag i Rotterdam sa belgijskom granicom blizu Zandvlieta, severno od grada Antwerpena. Vijadukt je skratio putovanje između dva grada, a osim sigurnosti biciklistima, pruža i lep pogled i brži pristup ostatku biciklističke staze uz koju je, naravno, posađeno i mnoštvo stabala. Zahvaljujući velikom broju korisnika bicikala u Holandiji se postiže i ogromna korist za zaštitu životne sredine. Naime, holandski Institut za analizu saobraćaja dokazao je kako se zamenom automobila biciklom u proseku uštedi i do 150 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.
E2 portal