ODRŽIVA MOBILNOST U PARIZU

Broj biciklista na pariskim ulicama je trenutno značajno veći u poređenju sa prošlom godinom. Iako je nagli porast korišćenja bicikala velikim delom bio uzrokovan izbegavanjem saobraćajnih gužvi i zasićenjem građana javnim prevozom, sve veći porast biciklista ipak svedoči i o sve većoj ekološkoj svesti građana Pariza, kao i prihvataju novih trendova urbane mobilnosti.

Tome u prilog ide i činjenica da je biciklistički saobraćaj doslovno eksplodirao u poslednje dve i po nedelje, otkad su Pariz i cela Francuska konačno izašli iz gotovo dvomesečnog karantina.

Trenutni broj biciklista sada je dvostruko veći u poređenju sa istim periodom prošle godine! Za biciklistički procvat Pariza uveliko je zaslužna pariska gradska uprava, koja je u izgradnju biciklističke infrastrukture i mreže novih biciklističkih staza duge preko hiljadu kilometara uložila 63 miliona eura. Kako bi se tokom popuštanja mera karantina izbegao nagli porast automobilskog saobraćaja, ali i rasteretio javni gradski prevoz, gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo želela je da dodatno podstakne korišćenje bicikala, pa je jedna od glavnih saobraćajnica, rue de Rivoli, od 11. maja namenjena isključivo biciklistima, autobusima i dostavnim vozilima.

Zahvaljujući ovim merama, od početka maja zabeležen je velik porast korišćenja biciklističkih staza svuda u Francuskoj, a prema podacima nacionalnog biciklističkog udruženja Vélo et territoires, u odnosu na 2019. godinu biciklistički saobraćaj povećan je čak 2,4 puta u prigradskim područjima, odnosno tri puta u ruralnim područjima. Snažan porast, i to za otprilike 30 odsto, primećen je i u svim francuskim gradovima gde je taj trend poslednjih godina ipak bio izraženiji.

U Parizu se tako broj biciklista i učestalost biciklističkog prevoza povećavaju već dve godine zaredom, a izlazak iz karantina samo je dodatno ubrzao prelaz na održive oblike mobilnosti.

E2 portal   (Ekovjesnik)