Magazin „The Guardian“ više neće prihvatati reklame od naftnih i gasnih kompanija, postajući tako prva velika svetska novinska organizacija, koja je usvojila potpunu zabranu uzimanja novca od kompanija koje proizvode fosilna goriva.
Ovaj potez, koji prati napore za smanjenje otiska ugljenika i povećano skretanje pažnje o klimatskim promenama, stupio je na snagu krajem januara.
Glavna urednica magazina je izjavila da je odgovor na globalno zagrevanje „najvažniji izazov našeg vremena“ i istakla je njihovo izveštavanje o tome kako je lobiranje energetskih kompanije naštetilo životnoj sredini.
Organizacija „Greenpeace“ je pozdravila ovaj potez. „Ovo je prelomni trenutak, i magazin „The Guardian“ mora da bude pohvaljen za ovaj smeli potez, kojim se okončava legitimitet fosilnih goriva“, izjavili su iz organizacije. „Naftne i gasne kompanije se sada nalaze uz duvanske, i sve zajedno ugrožavaju zdravlje i dobrobit svih ljudi na ovoj planeti. Ostale medijske kuće, umetničke i sportske organizacije, treba da slede ovaj primer i da ne prihvataju oglašavanja i sponzorstva kompanija koja proizvode fosilna goriva“, navodi se u saopštenju organizacije „Greenpeace“.
E2 portal (Theguardian.com)