Nakon ponovnog uvođenja redovne železničke linije između dva evropska glavna grada, koja je godinama radila sve do 2003. godine, nekoliko belgijskih organizacija za zaštitu okoline naglašava kako je uticaj noćnog voza Beč-Bruxelles 11 puta manji od putovanja avionom na istoj relaciji.
Beč i Brisel su od 20. januara ponovo povezani noćnom železničkom linijom, koja će u razdoblju 20.01.-02.07. i 31.08.-10.12.2020. saobraćati dva puta sedmično, ponedeljkom i četvrtkom.
Polasci vozova su sa glavnih stanica u Beču (Wien Hbf) i Briselu (Bruxelles Midi), a putovanje traje oko 15 sati. Belgijska televizija VRT objavila je vest kako su organizacije Bond Beter Leefmilieu, Greenpeace, Inter-Environnement Wallonie i Trein Tram Bus od belgijske vlade i nacionalne železničke kompanije SNCB / NMBS zatražile uvođenje noćnih železničkih linija između više evropskih glavnih gradova i Brisela, koji bi trebalo da se razvija kao važan centar mreže noćnih vozova.
Postizanje ciljeva ušteda goriva i najmanje smanjenje emisija CO2 u vazdušnom saobraćaju predstavljaju dobit za budućnost. U slučaju kratkih međunarodnih udaljenosti, kakva je, na primer, između Beča i Brisela, najbolje klimatsko rešenje predstavlja upravo brzi ili noćni voz, a ne let avionom, ističu u organizaciji Bond Beter Leefmilieu.
Takođe, organizacija podseća kako sistem trgovanja emisijama EU-a (ETS) u sektoru vazdušnog saobraćaja nije efikasan. ETS u svom sadašnjem obliku nije u skladu s onim što je potrebno za ostvarenje ciljeva Pariskog klimatskog sporazuma, i navodi se podatak kako su emisije u evropskom vazdušnom saobraćaju prošle godine povećane za visokih 4,9 odsto.
E2 portal (Energis.ba)