Prema najnovijim prodajnim rezultatima, Nemačka je prestigla Norvešku u prodaji električnih automobila od početka godine.
Tako je najveće evropsko tržište automobila prvi put lider i u ovom segmentu. U Nemačkoj je do novembra registrovano 57.533 novih EV-a u poređenju sa 56.893 u Norveškoj.
Norveška je prodavala najviše električnih automobila u Evropi svake godine od 2010, kada je Nissan Leaf, prvi masovno proizvedeni električni automobil, imao svoju premijeru.
Iako se Norveška pojavila kao regionalni centar zahvaljujući velikodušnim vladinim subvencijama, zemlja sa oko 6,4 % veličine nemačkog stanovništva nema previše mesta za dalji rast, a osim toga vlasti u mnogim EU zemljama povećavaju svoje podsticaje za kupovinu elektrifikovanih vozila, uključujući i susednu Hrvatsku.
Ofanziva nemačkih proizvođača električnim modelima je u punom jeku. Nemački proizvođači automobila udvostručiće ponudu EV automobila na 150 modela do 2023. godine i uložiti 50 milijardi eura do 2024.
Nemačka vlada je takođe povećala novčane podsticaje za elektrifikovane automobile kao deo velikog ekološkog paketa.
Pogodnosti se daju za elektrifikovane automobile koji koštaju manje od 40.000 eura, što bi trebalo da podstakne potražnju za povoljnijim modelima.
Kolika je važnost državnih podsticaja za tržište pokazuje primer najmnogoljudnije zemlje na svetu, prodaja u Kini je u padu već četiri meseca, nakon što je vlada smanjila subvencije.
Na Kinu odlazi oko polovine svetske prodaje elektrifikovanih automobila, SAD su druge, a Norveška je sve do sada bila treća. Na postolju je sada Nemačka.
E2 portal (Energetika.ba)