Proizvođači delova i komponenti za auto-industriju zapošljavaju 50 hiljada radnika i važe za najveću industrijsku granu Srbije. U Čačku proizvode opruge za kamione „volvo“ i „skanija“, u Kragujevcu plastične delove za „golf“ ili „pasat“.
Važno pitanje je kako će se naši proizvođači delova prilagoditi prelasku auto-industrije sa benzin i dizel motora na električna vozila. Prvo veliko pitanje za proizvođače automobilskih delova u Srbiji je za kog stranog poručioca delova vezati svoju sudbinu.
Za 15 dana je najavljeno postavljanje prvog srpskog punjača za električna vozila koji je proizvod Instituta IEEG u Staroj Pazovi i koji ima i domaći hardver i softver, piše RTS.
„To je punjač dva puta 22 kilovata i on se instalira na našoj lokaciji u Staroj Pazovi. Vrlo brzo ćete biti pozvani da vidite kako on funkcioniše, i kakva je njegova automatizacija, odnosno prenos podataka na interfejs mrežu sa svim mogućim automatskim obradama podataka kao što je i merenje energije i prenos i obračunavanje energije“, objašnjava Slavko Vujović sa Instituta u Staroj Pazovi.
Auto-klaster Srbije smatra da bez obzira na mnoge probleme, ima još dosta mesta za sve koji žele da na prostoru Jugoistočne Evrope proizvode delove.
Jednostavno jeftina radna snaga, dobar kvalitet i inženjerski kadar, kao i novi auto-putevi, mogu dovesti do toga da se veliki igrači pojave i u, do sada ruralnim krajevima Srbije.
E2 portal – B92