TRAGOVI AVIONA ŠTETNIJI OD EMISIJE UGLJENIKA

Tragovi koji ostaju iza aviona su ovih dana tema novog istraživanja koje se bavi klimatskim promenama. Kako avioni dosežu veće visine, oni oslobađaju ne samo izduvne gasove, već i vodenu paru koja stvara oblake. Neki se brzo rasprše, a drugi ostaju satima i zagrevaju atmosferu.

Prema istraživanju nemačkog vazduhoplovnog centra, efekat globalnog zagrevanja kondenzacionih tragova bi mogao da se utrostruči do 2050.godine. Ova stopa je veća od emisije izduvnih gasova, zahvaljujući trenutnim i budućim inovacijama u tehnologiji koja štedi gorivo. U stvari, efekat staklene bašte je veći od ukupnog uticaja emisije ugljen-dioksida koji se ispušta iz aviona.

Očekuje se da će se narednih decenija avio-industrija učetvorostručiti, a noviji avioni će leteti više od svojih prethodnika. To znači da će tragovi aviona duže ostajati u atmosferi, posebno u tropskim područjima.

 

E2 portal   (Inhabitat)