Lidl unapređuje svoju posvećenost osvešćenoj ishrani daljim usklađivanjem svog asortimana sa Planetarno zdravom ishranom (PHD) [1] do 2050. godine. Do 2030. Lidl će na internacionalnom nivou povećati udeo biljnih proizvoda, kao što su biljni izvori proteina, integralne žitarice, voće i povrće, za 20% u poređenju sa 2023. godinom. Kao prvi trgovinski lanac Lidl unosi transparentnost u svoju ponudu u svim grupama proizvoda u svakoj od 31 zemlje u kojima ima prodavnice. Da bi to postigao Lidl je primenio metodologiju WWF-a, osnažujući tako kupce da donose ekološki osvešćene i zdravije izbore.
Da bismo odgovorili na globalne izazove, poput klimatskih promena, gubitka biodiverziteta i bolesti povezanih sa ishranom, moramo da transformišemo naš sistem ishrane. Prepoznajući ova hitna pitanja i svoju odgovornost, Lidl doprinosi globalnoj transformaciji načina ishrane postavljanjem ambicioznih ciljeva u svom lancu vrednosti. Kupci zadržavaju slobodu izbora, ali mogu lakše donositi održivije odluke o kupovini. U tu svrhu Lidl zajedno sa WWF-om pojačava ambicioznu strategiju osvešćene ishrane u svakoj od 31 zemlje u kojima ima operativno poslovanje. Lidl unapređuje svoju trenutnu strategiju u vezi sa biljnim proteinima i postavlja visoke ciljeve u sve tri kategorije Planetarno zdrave dijete koje promovišu zdravlje.
Osvešćena ishrana kao pokretač zaštite zdravlja i životne sredine
Aleksandra Mirić u Lidl Srbija objašnjava: „Da bismo nahranili rastuću svetsku populaciju na zdrav način i unutar planetarnih granica, ključna je transformacija globalnog sistema ishrane. Lidl je godinama posvećen doprinosu ovom cilju – zasnovanom na naučnoj logici Planetarno zdrave dijete. Sa WWF-om kao iskusnim partnerom na našoj strani, želimo da ostvarimo još veći uticaj u budućnosti i ponudimo našim kupcima stalno rastući izbor zdravih, održivijih alternativa po uobičajeno pristupačnoj Lidl ceni.“
Mariela Majer iz WWF Švajcarska, dodaje: „Podržavamo Lidlovo usklađivanje sa ishranom zasnovanoj na Planetarno zdravoj dijeti i korišćenje WWF-ove metodologije za trgovinu. Ovo je ključni korak u transformaciji sistema ishrane, koji je glavni uzrok izumiranja divljih životinja i prirode. Fokusirajući se više na prehrambene izbore zasnovane na biljkama, Lidl daje prioritet zdravlju, i ljudi i planete. Nadamo se da će ovo inspirisati druge trgovce da slede njihov primer i prednost daju ovakvoj ishrani.”
Ambiciozni ciljevi za biljne izvore proteina i integralne žitarice
Međunarodni cilj povećanja udela prodate biljne hrane za 20% do 2030. godine (u odnosu na 2023. godinu) je deo holističke strategije društveno odgovornog poslovanja i koncepta ishrane u Lidlu. Ovaj cilj biće postignut ciljanim intervencijama u kategorijama proizvoda koji predstavljaju izvore proteina, kao i integralnih žitarica, i voća i povrća. Počevši od 2025. godine, Lidl će godišnje izveštavati o svom napretku, čineći podatke javno dostupnim. Lidl sledi metodologiju WWF-a za promovisanje osvešćene i zdrave ishrane:
- Izvori proteina: Lidl od 2022. godine izračunava i analizira „protein split“, koji meri udeo biljnih izvora proteina u poređenju sa izvorima proteina životinjskog porekla u svom asortimanu. Lidl Srbija ima za cilj da poveća udeo biljnih izvora proteina na 17% do 2030. godine u odnosu na protein životinjskog porekla. Ovo uključuje mahunarke, orašaste plodove, semenke i veganske alternative mesu, jajima i ribi. Počevši od 2024. godine, Lidl Srbija će godišnje objavljivati svoj „protein split“ kako bi osigurao transparentnost. Pored toga, Lidl nastavlja da unapređuje visoke standarde dobrobiti životinja za mesne proizvode koje nastavlja da nudi.
- Cela zrna: Dijetalna vlakna su neophodna za dug i zdrav život. Do 2030. Lidl Srbija ima za cilj da poveća udeo integralnih žitarica na 10% u odnosu na 2023. godinu. Lidl će takođe ponuditi najmanje jednu alternativu od celog zrna u svim relevantnim kategorijama proizvoda do 2030.
- Voće i povrće: Sveže voće i povrće su vitalna komponenta strategije Osvešćena ishrana u Lidlu. Lidl nastavlja da svakodnevno pruža kupcima širok izbor svežih proizvoda.
E2 portal