CENTAR DANSKOG GRADA ORHUSA POSTAJE ZONA NULTE EMISIJE

Drugi po veličini grad u Danskoj usvojio je ambiciozan plan za smanjenje emisija iz saobraćaja, koji će njegov centar pretvoriti u „zonu nulte emisije“. Da bi se to postiglo, u centru Orhusa bi trebalo da se vozi isključivo električnim automobilima i automobilima na vodonik, a pored toga potrebno je unaprediti javni prevoz, biciklističke staze i mrežu stanica za punjenje električne energije.

Pored zabrane vozila na benzin i dizel, gradska uprava u Orhusu namerava da ulaže u unapređenje javnog prevoza i poboljšanje postojeće biciklističke infrastrukture u okviru novog plana za smanjenje emisije štetnih gasova, javila je danska državna televizija DR.

O planu se pregovaralo mesecima pre nego što ga je početkom avgusta usvojila većina gradskog veća. Plan bi mogao da omogući pristup centru grada isključivo za automobile koji ne koriste fosilna goriva, iako bi oko 250 parking dozvola u centru grada i dalje moglo da bude izdato za automobile na benzin i dizel.

Da bi ostvarili ovaj ambiciozni plan, stanovnici Orhusa će morati više da koriste javni prevoz, za ​​oko 50 odsto svojih putovanja, i moraće više da voze bicikl. „Pokušali smo da uspostavimo ravnotežu. Dakle, ako želite da se vozite do centra grada, moraćete da parkirate u javnim garažama i na višespratnim parkinzima, a ne na ulici“, izjavio je jedan od gradskih funkcionera. „Ovo je verovatno najambiciozniji plan u Danskoj, ali verovatno u celoj severnoj Evropi“, dodao je on. Naime, planom je centralno područje grada označeno kao „zona nulte emisije“, sa nekoliko velikih višespratnih parkinga van njegovih granica. Međutim, drugi po veličini grad u Danskoj mora smanjiti svoje emisije za 270.000 tona CO2 godišnje da bi se mogao nazvati gradom sa nultom emisijom.

E2 portal