Mnoge države se sve aktivnije zalažu za odlučniju akciju u pogledu zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i savesnog korporativnog upravljanja (ESG). Zbog toga i kompanije sve češće razmatraju faktore vezane za životnu sredinu i društvenu odgovornost, i uključuju ih u svoje poslovne strategije. Razgovarali smo sa Brankom Pudrlja Durbaba, glavnom direktorkom za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija, koja objašnjava koliko su ESG principi bitni i kako ih primenjuju u poslovanju.
Na koji način primenjujete ESG standarde u poslovanju?
Kao kompanija koja je prilično zavisna od potrošnje električne energije sasvim je logično da nam fokus bude na temama energetske efikasnosti, udela održive energije u našem energetskom miksu i procesima dekarbonizacije. Prvi smo operater koji je implementirao solarne panele na svoju infrastrukturu i procene su da ćemo zahvaljujući tome ostvariti više od 2.700t uštede CO2 u 2024. Razmišljali smo i o prevenciji posledica klimatskih promena, pa je tako Srbija prošle godine dobila prve kišne bašte u deset gradova. Prvi smo uveli i uveli „Eco rating“, međunarodnu metodologiju za procenjivanje nivoa održivosti i ekološkog uticaja mobilnih telefona iz naše ponude..
Kao provajder internet i digitalnih servisa, aktivno radimo na podizanju digitalne pismenosti sa posebnim fokusom na podršku roditeljima u vidu platforme „Bezbedni klinci“ , a nedavno smo otvorili i prvi escape room u Srbiji na temu sajber bezbednosti.
Da li edukujete zaposlene o ESG-u, i šta mislite zašto je ova tema trenutno “najpopularnija”?
ESG je u čitav poslovni kontekst pre nekoliko godina doneo kvantifikaciju, merljive ciljeve i stroge standarde u izveštavanju o progresu i kao takav postaje integralni deo naših poslovnih strategija. Zbog njegove važnosti, ESG je i tema koja se kontinuinirano komunicira sa ciljem da zaposlene edukujemo, pre svega kako bi što bolje razumeli zašto je ova tema toliko važna za nas ali i kako može i treba da izgleda njihov lični doprinos. Primera radi, jedna od tema našeg internog konkursa „Tvoje Mesto“, u kom zaposleni imaju priliku da osmisle inovativan proizvod ili uslugu i razviju je kao startap, je upravo ESG. Pristigle ideje potvrđuju da je ESG pronašao put do kolega, da ga sve bolje razumeju, ali i uspevaju da pronađu prostor za njegovu uspešnu primenu u poslovanju kompanije.
Poznato je da ste prva Family Friendly kompanija u Srbiji; koje sve benefite nudite?
Tako je, ima tome sada već osam godina i ponosni smo što smo pokrenuli i druge kompanije na tržištu da se sertifikuju i time uticali da ukupno tržište rada bude bolje. Paleta benefita se konstantno proširuje u skladu sa potrebama naših zaposlenih, a neki od njih su fleksibilno radno vreme, mogućnost rada van kancelarije, pola radnog vremena na dan rođendana, podrška roditeljima kroz različite mere poput dodatnih dana plaćenog odsustva za porodilje i očeve, kao i slobodan dan za polazak deteta u školu. Takođe, važan deo našeg rada sa zaposlenima ogleda se i kroz pružanje psihološke podrške, mogućnost povlašćene članarine za teretane, privatno zdravstveno i penziono osiguranje. Sve ove inicijative potvrđuju otvorenost, fleksibilnost, transparentnost i posvećenost naše kompanije da stvori zdravu i pozitivnu radnu atmosferu, u kojoj će se svako od naših zaposlenih osećati dobro.
Koliko je u Vašem poslu bitan timski rad i podrška kolega?
Veoma. Industrija telekomunikacija je dinamična, brza, inovativna i na našem tržištu izrazito konkurentna. A1 čini više od 1700 stručnjaka raznih profila i vrlo je važno da svi oni međusobno dobro funkcionišu i da se osećaju prijatno u sredini u kojoj rade. Upravo zato naša se naša korporativna kultura oslanja na tri ključne vrednosti: timski rad, agilnost i poverenje. Važno nam je da znamo da možemo da se oslonimo jedni na druge, da pomognemo, slušamo i delimo uspehe, pa i grešimo i učimo iz toga. Naša korporativna kultura neguje atmosferu u kojoj podstičemo i ohrabrujemo jedni druge da prihvatamo nove ideje, ali i da preuzmemo odgovornost i pronađemo efikasna rešenja za sve potencijalne rizike.
Planovi za ovu godinu.
Svakako dalji rast u svim segmentima poslovanja i proširenje postojećeg porfolija rešenja i usluga koje nudimo. Jedna od novina koje su obeležile početak godine je sigurno dolazak Netflix-a u A1 mrežu. Kroz obezbeđivanje Netflix-a, A1 korisnicima omogućava jednostavan pristup vrhunskim sadržajima sa bilo kog uređaja povezanog na internet, obezbeđujući im neometano uživanje u kvalitetnim sadržajima bilo da su kod kuće ili u pokretu. Do kraja godine će biti još novina i povoda da razgovaramo.
Uloga majke i poslovne žene u biznis zajednici, nagrade za rodnu senzitivnost u A1 i podrška devojčicama u telekomunikacijama.
Za mene je uloga majke jedna od najodgovornijih, ali i najlepših u životu. S druge strane zaista uživam u svom poslu. Uspešno pomirujem ove dve uloge iz jednog glavnog razloga, a to je dobra komunikacija, razumevanje i podrška među partnerima. Nema te stvari koju žene ne mogu da urade, ali je važno da se osećaju sigurno i osnaženo još u detinjstvu – od strane roditelja, ali i sredine. A1 Srbija već šestu godinu podržava Međunarodni dan devojčica u informaciono komunikacionim tehnologijama (IKT). To je lepa prilika da se devojčice dodatno ohrabre za odabir budućih profesija, koje društvo ne karakteriše kao tipično ženska, ali i da upoznaju žene na liderskim pozicijama i shvate da to nije nešto nedostižno. Primera radi, u našoj kompaniji više od polovinu zaposlenih čine žene, od kojih se većina nalazi na rukovodećim pozicijama. One su ambiciozne, radoznale, veruju u sebe i svoje sposobnosti, a uz to imaju i snažnu podršku u razvoju karijere. I najvažnije srećne su, a svaka srećna žena je uspešna žena 😊
E2 portal